Donnerstag, 11. Oktober 2012

FOTD: Taylor Swift: "We are never ever getting back together" Inspired Make-Up



 Hello Beautinistas! 

Da ich zur Zeit "besessen" von dem Song von Taylor Swift - "We are never ever getting back together" bin, kam ich auf die Idee, mich von ihrem Make-Up mal inspirieren zu lassen. Taylor Swift ist wohl bekannt für die roten Lippen und ihren perfekten Lidstrich. Ich persönlich mag den Look sehr gerne, da er klassisch und zeitlos ist. 
Right now I'm totally obsessed with Taylor Swift's new song "We are never ever getting back together" - that's why my FOTD is inspired by her look she wore in the video. But actually this is also a classic Taylor Swift look, because she's known for her red lips and perfect winged-out eyeliner. I personally love this look, because it's elegant and timeless. 


 Augen: Im Video ist es schwer erkennbar, welchen Lidschatten sie genau trägt. Daher habe ich mich für einen braunen, leicht goldenen Ton als Base und einen etwas dunkleren Braunton in der Lidfalte entschieden. 
Danach habe ich meinen Lidstrich, wie auf dem Foto gezeigt,  gezogen und meine Wimpern getuscht. Auf meiner Wasserlinie habe ich einen weißen Kajal verwendet. 
Eyes: You couldn't really see which eyeshadow she was exactly wearing in the video, so I decided to go with a light brown, golden eyeshadow as a base and a darker brown shadow in the crease. After that I lined my eyes with a black liquid liner, just how you can see it in the picture. I gave my lashes a few good coats of mascara and applied a white eyeliner onto my lash line.


Lippen / Lips:

Roter Lippenstift :-) / Red Lipstick :-)



Ich weiß, dieses Mal war es kein ausführliches Tutorial, wie sonst immer. Da ich aber finde, dass dieser Look nicht SO außergewöhnlich ist, habe ich mir gedacht, dass es so auch ohne Step-by-Step Anleitung machbar ist. Demnächst kommt noch ein "Perfect Red Lips" - und ein "Perfect Eyliner" Tutorial, damit sollte dieser Look dann sehr einfach nach zuschminken sein :-)
I know that this is not a step-by-step tutorial, like the other ones I did before. But I find this look not THAT extraordinary, so I thought it would also work this way. Soon I'll upload a "Perfect Red Lips" - and a "Perfect Eyeliner" Tutorial, so this look will be even more easier to recreate :-)- 


Products used:

Eyeshadow: Urban Decay / Naked 2 Palette : Suspect; Naked Palette: Buck
Eyeliner: Catrice / Liquid Liner 01 (black); Rival de Loop / Eyeliner 01 (white) 
Mascara: essence / I <3 Extreme
Lips: Catrice / Precision Lip Liner (080 Read My Lips!); Ultimate Colour Lipstick (090 Like My High Heels)


xx Sophie




1 Kommentar:

  1. Hey! I really like this tutorial and I love how you did the eyes, the make-up is casual and really cute !! :) I've just started this week with my blog, I'm from Spain, it'd be very cool if you'd check it out :) http://www.saratalks22.blogspot.com

    AntwortenLöschen